Vztah mýtů o vzdělávání nadaných k preferenci vzdělávacího opatření v pohledu učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Svět nadání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://talentovani.cz/documents/10157/124264/Vztah_mytu_o_vzdelavani_nadanych_k_+preferenci.pdf/bc0a406f-5a0f-4181-b2e7-79ba84db667e |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | myths; gifted; teachers; education |
Popis | Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty o nadaných žácích na postoj učitelů ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Výsledky naznačují souvislost mezi percepcí nadaných v kontextu dichotomie adaptace/maladaptace a preferencí vzdělávání formou integrace/segregace a nevyhraněné ho/pozitivního postoje k akceleraci. Zjišťování postojů učitelů ke vzdělávání nadaných by podle autorek studie mělo předcházet jejich aktivnímu zapojení do vzdělávání této populace žáků. |
Související projekty: |