Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research
Název česky | Hodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka v kvalitativním pedagogickém výzkumu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article263&lang=en |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.017 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | educational qualitative research; assessment; pupil; specific learning difficulties; Russian language teaching |
Přiložené soubory | |
Popis | Text k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v ruském jazyce výuce a ke kvalitativnímu výzkumu vzdělávání přináší výsledky výzkumné studie zaměřené na problematiku hodnocení ve výuce ruského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Studie byla realizována v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu rámcových vzdělávacích programů (MSM 0021622443). Autor analyzoval problematiku hodnocení výuky ruského jazyka v České republice. Cílem výzkumu uvedeného v textu je zjistit, jak učitelé ruštiny na druhém stupni základních škol a v nižších ročnících středních škol v Jihomoravském kraji hodnotí své žáky se specifickými poruchami učení. Výzkumné metody: obsahová analýza, dotazníkové šetření, diskuse v ohniskové skupině. Zvláštní pozornost byla věnována moderním přístupům k hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení, zejména zohledňování jejich individuálních a speciálních potřeb, rozvoji jejich sebehodnocení a podpoře diferencovaného a individuálního přístupu realizované učitelem. |
Související projekty: |