Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Setkání učitelů matematiky 2014 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | hospitation; instruction; teaching profession; knowledge sharing |
Popis | Příspěvek se týká otázky, jak se utvářejí a šíří didaktické poznatky. Do jaké míry přicházejí k učitelům zvnějšku od výzkumníků? Do jaké míry je generují sami učitelé, takže se od nich mohou naopak výzkumníci učit? V textu je pozornost věnována tzv. "rozvíjející hospitaci" jako metodě poznávání a učení a jako nástroji zkvalitňování výuky. V souvislosti s potřebou šíření a sdílení didaktických poznatků mezi učiteli je zdůrazněn význam případové studie. Hlavním cílem je ukázat, že péče o vztahy mezi praxí a teorií je vysoce žádoucí a oboustranně prospěšná. |
Související projekty: |