Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ADAMÍK Marek

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Komunikace církve: nové trendy ve vývoji religionistiky
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Filosofie a náboženství
Klíčová slova marketing communication; marketing mix; new religious movements; product; specific aspects
Popis Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info