Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Proces integrace musí být v současnosti chápán jako celoživotní koncept nezávislého života pro všechny jednotlivce se speciálními edukativními potřebami (SEN). Školní vzdělávání je součástí školské legislativy včetně účasti v pravidelné školní tělesné výchově (TV). Inklusivní vzdělávání však může být úspěšně rozvíjeno pouze připravenými učiteli TV nebo aplikované TV (ATV). Nedostatek těchto učitelů souvisí i s jejich nepřipraveností učitelů na všech stupních včetně univerzit. V prezentaci je popsán příklad univerzitního kurikula ATV na BC, MA a PhD úrovni v relaci s Boloňskými dohodami. Studijní program ATV se skládá z 5 moulů zakončených státní komisionální zkouškou: 1. Modul pedagogické a učitelské kompetence, 2. Modul TV a sportu, 3. Speciální pedagogika, 4. ATV, 5. Zpracování BC nebo Mgr práce s obhajobou. Důležitým tématem programu je integrace jako celoživotní koncept a začlenění do TV a pohybových aktivit. Výuka zaměřená na integraci sestává z teorie i praxe. Pozornost je věnována jak začlenění na úrovni rekreačních pohybových aktivit, hlavně pak školní TV. Studijní program je přístupný studentům ATV se SEN. Současní studenti, obvykle vynikající sportovci v odpovídajícím sportu, slouží jako dobré příklady pro „pochopení jinakosti“. Příklady sportovců se SEN, absolventů APA jsou uvedeny v závěru. |