Do vody bez obav

Logo poskytovatele
Autoři

PACHOLÍK Viktor

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj STUDIA SPORTIVA
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova Subjective Experience and Personality States; Trepidation; People with Physical Disability; Sport for the Physically Disabled; The Halliwick Swimming Concept
Popis Příspěvek se zabývá problematikou vlivu Halliwickova konceptu plavecké výuky na subjektivní prožitky a psychické stavy osob s tělesným postižením. Pomocí programu plavecké výuky podle Halliwickova konceptu, který byl sestaven z 10 plaveckých lekcí, jsme v rámci případové studie sledovali psychickou odezvu jednotlivých lekcí i celého programu. Získané výsledky naznačují pozitivní vliv plaveckého programu na zmírnění negativních psychických stavů ve vztahu k vodnímu prostředí, jako je úzkost, nepokoj a sklíčenost, a postupné zvyšování míry psychické pohody, aktivity a činorodosti, pocitů síly a energie spojené s pozitivním očekáváním. Většina těchto změn se projevila jak v jednotlivých lekcích, tak z hlediska hodnocení změn v průběhu celého programu. Příspěvek vznikl v rámci řešení projektu OP VK CZ.1.07/2.4.00/17.0037 „Rozvoj v oblasti pedagogicko-výzkumných aktivit na Katedře společenských věd ve sportu na FSpS MU“.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info