Uncovering the Organizational Learning Capacity in Schools

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Rozkrývání kapacity k organizačnímu učení ve školách
Autoři

NOVOTNÝ Petr POL Milan SEDLÁČEK Martin LAZAROVÁ Bohumíra HLOUŠKOVÁ Lenka

Rok publikování 2013
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Článek se zaměřuje na několik specifických aspektů organizačního učení ve školách, jmenovitě na kapacitu k organizačnímu učení. Náš pokus odhalit organizační schopnost učení je založen na dvou předpokladech: (1) Pro účely diskuse o organizační schopnost učení je užitečné vyjasnit odpověď na otázku "Na jaké úrovni organizace učení probíhá?" Tato otázka má dva aspekty: jaké jsou úrovně organizačního učení a jaký je potenciál k učení na těchto úrovních organizace. (2) V této souvislosti se zdá být užitečné oddělit procesy organizačního učení od schopnosti učit se, tedy od připravenosti mechanismů tvorby a sdílení znalostí, klimatu a kultury sdílení, a nakonec mechanismy "koordinované systémové změny" v organizaci (Marsick , 1994). Jakkoliv je měření kapacity k organizačnímu učení obtížné, ne-li nemožné, výzkumně lze zodpovědět následující otázku: Jaké úrovně organizace ve škole (inter-individuální úroveň, úroveň skupinová nebo organizační úroveň) dávají prostor organizačnímu učení? Na základě dat shromážděných autory (tým vedený Milanem Polem) v průběhu práce na projektu Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole, se snažíme odpovědět na výše uvedenou otázku. Zjistili jsme, že různým úrovním organizace je připisována různá kapacita k organizačnímu učení. Tato kapacita se liší také v závislosti na tématech organizačního učení ve škole. Autoři dále interpretují získaná data tak, aby bylo možné vysvětlit tyto jevy komplexně. Výzkumný projekt byl podpořen Grantovou agenturou ČR.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info