MicroRNAs and B cell receptor signaling in chronic lymphocytic leukemia

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Středoevropský technologický institut. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky MikroRNA a B buněčný receptor signalizující u chronické lymfocytární leukémie.

MRÁZ Marek KIPPS T.

Rok publikování 2013
Časopis / Zdroj LEUKEMIA & LYMPHOMA

Středoevropský technologický institut

Doi http://dx.doi.org/10.3109/10428194.2013.796055
Obor Onkologie a hematologie
Klíčová slova CLL; miRNA; ZAP-70; BCR-signaling; prognostic marker; immunoglobulin
Přiložené soubory
Popis Relativní exprese některých mikroRNA (miRNA) korelují s známých prognostických markerů u chronické lymfocytární leukémie (CLL), jako je například leukémie, buněčné exprese zeta-související protein 70 kDa (ZAP-70), použití nemutovaný imunoglobulinu heavy-řetězce variabilních oblastí genů (IGHV), chromozomální abnormality nebo nefunkční p53. Zde je přehled studií, které poskytují důkazy o tom, že některé miRNA (miR-155 např., miR-17-92 miR-181, miR-29) lze regulovat aktivovaný fenotyp B-CLL buněk a / nebo vhodnosti pro povrchovou imunoglobulinu (sig ) B buněčný receptor (BCR) komplex vyjádřené B-CLL buněk, což představuje pro diferenciální leukémie buněk exprese těchto miRNA v různých prognostických B-CLL. Jak tyto miRNA ovlivňují buněčné aktivace a / nebo BCR signalizace přes post-transkripční regulace klíčových signálních molekul (např. Lyn, Syk, BTK, SHIP-1, SHP1) je předmětem současného výzkumu.