Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | AKTUÁLNE SMEROVANIE VÝSKUMOV V DIZERTAČNÝCH PRÁCACH Z DIDAKTIKY CHÉMIE |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | test; questionnaire; chemistry; information management; skills; teachers; students; comparison |
Přiložené soubory | |
Popis | Žákům 9. tříd základních škol a 3. ročníků čtyřletých gymnázií a žákům odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi (hledání informací v textu, vyhledání dat v tabulce a v grafu, analýza dat z více typů záznamu (text, tabulka, graf), přenos dat z textu do tabulky, přenos dat z textu do grafu, kladení otázek). U starších žáků byl test rozšířen o úlohy vyžadující některé speciální chemické dovednosti (chemické výpočty, chemické názvosloví, převod slovního popisu chemické reakce na zápis chemickou rovnicí, elementární představy o chemické rovnováze). K testu byl přiložen dotazník, zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování podobných dovedností ve výuce. Učitelé odpovídali na velmi podobný dotazník. Tento článek zpracovává část výsledků uvedeného dotazníkového šetření. |
Související projekty: |