Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STROBACHOVÁ Barbara

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem „Bariéry ve vzdělávání romských dětí“, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma „škola“ přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku „co konkrétně brání romským dětem“ úspěšně procházet školním vzděláním. Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz „školy“. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info