Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BLAŽKOVÁ Růžena VAŇUROVÁ Milena

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Specifika matematické edukace v prostředí primární školy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teaching of mathematics; primary school; key competencies; solving problems; testing
Popis Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumného šetření, které je zaměřeno na zjišťování úrovně kompetencí k řešení problémů ve 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Ačkoli současné kurikulární dokumenty preferují rozvoj klíčových kompetencí žáků, zejména kompetence k řešení problémů, je v této oblasti stále co zdokonalovat. Ukazuje se, že žáci jsou schopni řešit úlohy, ve kterých používají naučené rutinní postupy. Řešení úloh, které jsou formulované jako problém a kde je potřeba uplatnit tvořivý přístup, činí žákům potíže, nebo úlohy vůbec neřeší. V příspěvku uvádíme ukázky z testů a několik poznámek z testování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info