Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools.

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PERREN Sonja CORCORAN Lucie COWIE Helen DEHUE Francine GARCIA D’Jamila MC GUCKIN Conor ŠEVČÍKOVÁ Anna TSATSOU Panayiota VÖLLINK Trijntje

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj International Journal of Conflict and Violence
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova cyberbullying; coping; children; internet; aggressive behavior
Popis A summary of current knowledge on successful responses to cyberbullying differentiating between three different response domains: reducing risks, combatting the problem, and buffering negative impact. A systematic literature search yielded thirty-six relevant studies, most of which report findings regarding general prevention strategies (e.g., anti-bullying policies or cybersafety strategies) and the use of coping strategies such as seeking support, responding (retaliation or confronting), technical solutions, and avoidant and emotion-focussed strategies. Whilst a few studies report perceived success, very few measure the success of the strategies in relation to risks and outcomes. There is a clear lack of evidence concerning successful responses.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info