Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole – závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VAĎUROVÁ Helena

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odráží v postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info