The "Media Ensemble": on construction of media experience in everyday life

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MACEK Jakub

Rok publikování 2012
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis How do people construct the set of media technologies they use in everyday life? Such question seemed to have rather obvious answer in days of "television home". However, a domestication of a variety of new media technologies has changed the "simplicity" of the answer. The multiplicity of media artifacts reveals the fact that people construct a "media ensemble" - a more or less reflexively created, changeable and negotiated structure of media artifacts and communication channels that fulfill their needs and which reflects the moral economy of the family. The presentation introduces the concept "media ensemble" based on Giddens' structuration theory and Silverstone's notion of domestication. The concept and its analytical usefulness is illustrated on data collected in ethnographic research.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info