Kvalita výuky: vymezení pojmu a způsobů jeho užívání

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANÍK Tomáš

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova quality of school; instructional quality; educational quality; school; instrucion; research; education
Popis Pojem kvalita výuky je často používán jako slogan v rámci různých politických prohlášení; odborná komunita nicméně trpí jeho nevymezeností ve smyslu odborného konstruktu. Cílem přehledové studie je napomoci etablování pojmu kvalita výuky v domácím odborném diskurzu. Autor usiluje o přiblížení (se) k pojmu kvalita výuky na širší mezioborové základně. Formou historického exkurzu objasňuje, jak se při vymezování pojmu kvalita vzdělávání/výuky v rámci různých vědních oborů (sociologie, psychologie, pedagogika, didaktika) a výzkumných proudů (výzkum vyučování a učení, výzkum klimatu třídy a školy, výzkum kvality školy) uplatňovaly různé metodologické přístupy (normativní, analytický, empirický). V závěru textu vymezuje perspektivy pro další teoretickou a empirickou práci na dané problematice (modelování kvality, analýza charakteristik zakládajících kvalitu výuky).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info