Strategie učení se profesní roli u absolventek sociálně pedagogických oborů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Pracovní prostředí můžeme nahlížet jako jednu z edukačních realit, ve které se odehrávají procesy učení a vyučování (srov. Průcha, 2009a in Průcha ed., 2009, s. 13-14). V rámci tohoto příspěvku se zabývám tím, jak se učí profesní roli absolventky sociálně pedagogických oborů, ke kterým se v současnosti nevztahuje konkrétní profese sociálního pedagoga. Navíc zatím neexistuje jednotné pojetí obsahu sociální pedagogiky jako oboru vysokoškolského studia (srov. Kraus, 2008). Lze tedy předpokládat, že konkrétní profesní roli se tak absolventky učí bezprostředně po nástupu do zaměstnání. V rámci tohoto příspěvku se zaměřuji na strategie učení se profesní roli, které uplatňují absolventky sociálně pedagogických oborů v pracovním prostředí konkrétních neziskových organizací. |
Související projekty: |