INOVACE ZIMNÍCH VÝCVIKOVÝCH KURZŮ
Formy výuky
Při výuce sjíždění a zatáčení můžeme použít následující formy výuky:
Učitel sjede jako první, žáci ho jeden po druhém následují
výhody: žáci vidí správnou ukázku jízdy, okamžitá oprava žáka, samostatná volba rychlosti a stopy jízdy
nevýhody: dlouhé prostoje
Žáci sjedou stanovený úsek, každý předá předcházejícímu lyžaři učitelův komentář
výhody: samostatná volba rychlosti a stopy jízdy, v případě pádu je učitel rychle u žáka
nevýhody: dlouhé prostoje, učitel musí vždy určit vhodné místo pro zastavení.
Jízda v hadu za učitelem
výhody: kontrola rychlosti a stopy jízdy družstva, vhodná forma při zhoršené viditelnosti a náročnějším terénu
nevýhody: učitel nemůže opravovat chyby, žák imituje chyby jezdce před ním.
Jízda v hadu za žákem, učitel jede poslední
výhody: učitel má přehled o celé skupině, učitel může být ihned na místě, kde je to nutné,
nevýhody: učitel nemůže ovlivnit rychlost a stopu jízdy, učitel musí vždy určit vhodné místo pro zastavení.
Sjíždění v menších skupinkách (mají zadaný konkrétní úkol)
výhody: lepší pracovní podmínky,
nevýhody: nelze ovlivnit rychlost jízdy a volbu stopy.
Učitel sjíždí s malou skupinou, ostatní žáci sjíždí individuálně
výhody: vysoká intenzita a efektivita výuky,
nevýhody: žádná kontrol nad samostatně sjíždějícími žáky.