Project information
Zdroje pro tkáňové inženýrství

Information

This project doesn't include Faculty of Sports Studies. It includes Faculty of Medicine. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
MUNI/A/0933/2010
Project Period
1/2011 - 12/2011
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Medicine

Výsledky biomedicínského výzkumu posledních let naznačují, že klinická medicína má šanci získat nový léčebný nástroj v podobě přístupů postavených na technikách tkáňového inženýrství. Klíčovými předpoklady pro dosažení tohoto přelomového cíle jsou zejména: i) dostatečné poznání struktury tkání a orgánů, ii) pochopení molekulárních mechanismů zajišťujících mezibuněčné interakce ve tkáních a orgánech, iii) schopnost bezpečně propagovat buňky různých vývojových stádií in vitro a rekapitulovat in vitro diferenciační procesy, a iiii) vyvinutí biokompatibilních a bioaktivních materiálů pro rekonstrukci trojrozměrné organizace buněk. Tento projekt má za cíl přispět, v různém rozsahu, k poznání ve výše uvedených oblastech. Specificky, v rámci řešení tohoto projektu přineseme nové poznatky: j) o rizicích a mechanismech genetických změn daných propagací buněk (kmenových a progenitorových) v tkáňové kultuře, jj) o morfologii a buněčných interakcích mikroprostředí kostní dřeně, jjj) o in vitro diferenciaci kmenových buněk do odontogenních a epitelových buněčných populací, a jjjj) o interakcích progenitorových buněk s molekulami extracelulární matrix a buněčných membrán v jednorozměrném i trojrozměrném prostředí. Hlavními experimentálními přístupy budou in vitro manipulace s buňkami, zobrazování živých buněk, fixovaných buněk a fixovaných tkání sofistikovanými mikroskopickými technikami, a také molekulární fenotypizace buněčných populací detekcí relevantních proteinů a mRNA.

Publications

Total number of publications: 1

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info