Strategie omluv českých studentů v angličtině (L2)
Title in English | Apology strategies used by Czech students in English (L2) |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2022 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Tento příspěvek představuje výsledky jedné části mého dizertačního výzkumu, konkrétně prezentuje, jaké strategie a jazykové prostředky používají čeští studenti v angličtině (L2) v různých situacích, které vyžadují vyjádření omluv. Dále se zabývám tím, jaký vliv mají sociální proměnné (formální a neformální situace) na jejich volbu strategie omluvy v angličtině. Jako výzkumný design jsem použila tzv. dotazník doplnění diskurzu (discourse completion task). Kvantitativní analýza dat ukázala, že nejčastěji používané strategie omluv u českých studentů v anglickém jazyce jsou vyjádření lítosti, nabídka nápravy a vysvětlení okolností události. Formálnost či neformálnost situace nemá u českých studentů vliv na volbu strategie řečového aktu omluvy v angličtině (L2). |
Related projects: |