Používání strategií učení se slovní zásobě ve výuce němčiny: Vybrané výsledky pilotáže

Warning

This publication doesn't include Faculty of Sports Studies. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Title in English Use of vocabulary learning strategies in German lessons: selected findings of a pilot study
Authors

KOUSALOVÁ Barbora

Year of publication 2021
Type Conference abstract
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Osvojování slovní zásoby je jednou z nejdůležitějších a zároveň jednou z nejobtížnějších oblastí při učení se cizímu jazyku. Na úspěšnost tohoto procesu má vliv řada faktorů, přičemž za jeden z klíčových je považováno používání vhodných učebních strategií. Tomuto aspektu se věnuji ve svém výzkumu, který je metodologicky založen na kvalitativním designu a klade si za cíl získat hlubší vhled do problematiky využívání strategií učení se slovní zásobě s přihlédnutím ke konceptu kooperativního učení. V příspěvku jsou nastíněna teoretická východiska, popsána metodologie a představeny vybrané výsledky pilotní fáze výzkumu, ve které je ověřována zvolená metoda video studie. V pilotním výzkumu byly nahrávány dvě dvojice žákyň a bylo zjišťováno, jaké strategie používají pro objevování významu nového slova. Data byla následně kódována, analyzována a interpretována ve vztahu k cílům a výzkumným otázkám.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info