Rozvoj komunikačních dovedností studentů učitelů ZŠ
Title in English | Development of communication skills of future elementary school teachers |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2019 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Příspěvek představí projekt disertační práce začínajícího vysokoškolského učitele, který se zabývá rozvojem komunikačních dovedností studentů učitelství ZŠ na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích po seznámení s výchovně-vzdělávacím programem „Filozofie pro děti“ (P4C). V rámci svého studia mají studenti učitelství možnost se seznámit s programem P4C v rámci povinně – volitelného předmětu „Dialog ve vyučování“. Předmět je zaměřen na představení programu P4C a jeho konceptu 3 dimenzí myšlení (kritického, tvořivého a angažované myšlení), které obsahují jednotlivé intelektové dovednosti, kterými se rozvíjí samotné myšlení, ale i dovednosti vést dialog s druhými, schopnost argumentovat, pokládat správné otázky apod. Při prezentaci projektu budou představena východiska a koncepce P4C, design plánovaného výzkumu a některá získaná data. |
Related projects: |