Pohybová gramotnost a perspektivy pohybového režimu dětí
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2017 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Příspěvek upozorňuje na důležitost utváření pohybové gramotnosti dětí a možnosti formování jejich pohybového režimu. Vychází z výsledků reprezentativních výzkumů názorů české veřejnosti na otázky spojené s podporou zdraví, tělesnou výchovou a pohybovou aktivitou, jichž se účastnil autor příspěvku. Připomíná také výsledky pokusného ověřování edukačního programu Pohyb a výživa, které probíhalo v letech 2013-2015 pod garancí MŠMT ČR. Na základě získaných poznatků autor konstatuje, že na utváření pohybové gramotnosti dětí se nepodílí pouze tělesná výchova, ale celý komplex vzdělávacích podnětů a informačních zdrojů. Utváření pohybové gramotnosti má přitom významný vliv na uvědomělou pohybovou aktivitu a celkový pohybový režim dětí, na němž se výrazně podílejí různé formy školních a mimoškolních pohybových aktivit. Je nutné zkvalitnit obsah tělesné výchovy směrem k pohybové všestrannosti, zlepšit vědomostní stránku vzdělávání v tělesné výchově a hledat optimální pohybové programy zohledňující individuální pohybové předpoklady dětí a podmínky pro realizaci jejich optimálního pohybového režimu. |
Related projects: |