Dobro a zlo v perspektivě neoficiálních vzdělávacích agentů. Příspěvek na 21. konferenci ČAPV

Warning

This publication doesn't include Faculty of Sports Studies. It includes Faculty of Arts. Official publication website can be found on muni.cz.
Title in English Good and Evil in Education by Unoficcial Educational Agents
Authors

LOJDOVÁ Kateřina

Year of publication 2013
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Arts

Citation
Description V současnosti neprobíhá edukace jen ve školním prostředí a škola tak není výhradním vzdělávacím agentem. Do veřejného prostoru vstupují samozvaní vzdělávací agenti, kteří definují svoje edukační cíle a disponují rozmanitými prostředky k edukaci. Využívají webové prostředí a oblíbené sociální sítě, zasahují do volnočasových aktivit nejčastěji spojených s kulturou a celkově kolonizují veřejný prostor pro svoje edukační aktivity. V realizovaném výzkumu jsou samozvanými vzdělavateli ve veřejném prostoru subkultury. Cílem příspěvku je identifikovat charakteristiky těchto neoficiálních vzdělávacích agentů a kontrastovat je s charakteristikami oficiálních vzdělávacích agentů reprezentovaných institucí školy, a to v těch otázkách, kde se rozchází v pojetí dobra a zla. Příspěvek podrobněji rozpracovává, jak se oficiální a neoficiální vzdělávací agenti střetávají v otázkách pravdy, kritického myšlení a svobody. Reprezentantem „zla“ v edukaci je koncept misedukace, tedy manipulativního vzdělávání, které si oficiální a neoficiální vzdělávací agenti připisují navzájem. V závěru jsou neoficiální vzdělávací agenti diskutováni jako součást postmoderní edukační reality a tato teorie je ukotvena do současné pedagogické vědy.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info