Tělesná výchova hravě: Setkání studentů UTV a dětí ze ZŠ a MŠ Basic

V rámci výuky předmětu Psychomotorika a didaktika aplikované tělesné výchovy se studenti kombinované formy studia (navazujícího magisterského oboru) seznamují s možnostmi, jak efektivně využívat pohybové aktivity k podpoře celostního rozvoje dětí i dalších cílových skupin. Jako součást praktické výuky se v uplynulých dnech uskutečnila inspirativní návštěva žáků 5.–7. tříd ZŠ a MŠ Basic, kterou zprostředkovala absolventka programu, paní Lenka Valentová.
Tato spolupráce představovala příklad účelného propojení akademické výuky s reálnou pedagogickou praxí. Lenka Valentová, která aktuálně působí jako učitelka na zmíněné škole, navázala na své zkušenosti z vysokoškolského studia a umožnila svým žákům účastnit se společného programu vedeného studenty magisterského studia. Ti tak měli jedinečnou možnost ověřit si získané didaktické a psychomotorické dovednosti v praxi.
Studenti si pro děti připravili soubor netradičních pohybových aktivit, jejichž cílem nebylo pouze zpestřit tradiční hodinu tělesné výchovy, ale především podpořit rozvoj psychomotorických schopností, spolupráce, orientace v prostoru a radosti z pohybu. Program byl vytvořen s důrazem na inkluzivní přístup – jednotlivé aktivity byly navrženy tak, aby byly vhodné pro všechny věkové skupiny, včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Tímto způsobem studenti ukázali, že dokážou cíleně plánovat a realizovat pohybový program reflektující široké spektrum individuálních potřeb.
Veškeré dovednosti, které během této praxe studenti uplatnili, jsou systematicky rozvíjeny v rámci předmětu Psychomotorika pod vedením Mgr. Gabriely Gregorovič a předmětu Didaktika aplikované tělesné výchovy, vedeného Mgr. Alenou Skotákovou, Ph. D, obě vyučující kladou důraz na praktickou využitelnost teoretických poznatků, tvořivý přístup a pedagogickou citlivost.
Akce nejen prohloubila praktické zkušenosti studentů, ale současně potvrdila význam efektivního propojování vysokého školství a školní praxe. Ukázala také, jak důležitou roli hraje kreativita, inkluze a odborné vedení v moderním pojetí výuky tělesné výchovy.