Dialog ve výuce: Klíč k úspěchu každého žáka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přednáška se věnuje výukové komunikaci na druhém stupni základní školy a odkrývá, jak může dialog ve výuce výrazně přispět k úspěchu každého žáka, na základě patnáctiletého výzkumu profesorky Kláry Šeďové a jejího výzkumného týmu v oblasti výukové komunikace. Poukazuje na to, že výuková komunikace hraje klíčovou roli v procesu učení žáků, a že kvalita této komunikace je úzce spojena s vzdělávacími výsledky žáků. Zaměřuje se dála na to, do jaké míry se komunikační chování žáků promítá do jejich úspěšnosti v testech. Přednáška podrobně zkoumá, co může některé žáky motivovat k účasti na diskusi a proč jiní zůstávají pasivní, a nabízí strategie, jak může učitel podporovat zapojení všech studentů do výukového dialogu. Závěrem přednáška zdůrazňuje význam dialogického vyučování a poskytuje návrhy, jak mohou učitelé ve svých třídách experimentovat s prvky dialogického vyučování ve vlastní výuce. |
Související projekty: |