E-learningový kurz byl spuštěn.
PaedDr. Vladimír Hansgut, Ph.D.
Cílem semináře je rozšířit teoretické vědomosti a především praktické dovednosti učitelů tělesné výchovy, kteří na II. stupni ZŠ a SŠ zařazují v souladu s požadavky RVP výuku vodní turistiky.
Správné metodické a didaktické postupy při výuce techniky jízdy na kánoi a na raftu, záchrana na tekoucí vodě, historie vodní turistiky a vodáckého odvětví, základy hydrologie a typografie vodáckého terénu, organizace školních vodáckých akcí a použití výstroje a výzbroje.
teorie přímého a zpětného záběru na kánoi, teorie ovládání plavidla, držení pádla, posed v lodi, pozice při pádlování, technika jízdy na stojaté vodě, mírně tekoucí vodě a v proudu
teorie přímého a zpětného záběru na raftu, ovládání raftu, držení pádla, posazení posádky v lodi, pozice při pádlování, nácvik techniky jízdy na stojaté vodě, mírně tekoucí vodě a v proudu
typická bezpečností rizika vodácké akce, vliv vodního terénu a překážek, zásady bezpečnosti, chování a organizace při sjíždění řek, vodácké značky a signalizace na řece, bezpečností vybavení a zajištění obtížných míst, zásady chování a záchrana posádky a materiálu při převržení plavidla, sebezáchrana, záchrana při převrhnutí plavidla, záchrana házecím pytlíkem a záchrana upoutaným zachráncem
typická zdravotní rizika vodácké akce, jejich minimalizace a prevence
obecné zákonitosti poskytování první pomoci
bezvědomí, resuscitační postupy – GL 2010 teorie a praxe