E-learningový kurz byl spuštěn.
PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D.
Cílem semináře je rozšířit teoretické vědomosti a především praktické dovednosti učitelů tělesné výchovy, kteří na II. stupni ZŠ a SŠ zařazují v souladu s požadavky RVP výuku plavání.
V teoretické části budou účastníci kurzu seznámeni s třemi oblastmi, které jsou stěžejní pro efektivní, pomalé a tím i zdravé plavání.
V první části bude vysvětleno, proč je tento kurz plavání postaven na třech dovednostech:
správném dýchání a postupu, jak jej, naučit,
dovednostmi, které jsou stěžejní pro efektivní plavání,
timing nádechu v plaveckém cyklu.
V druhé části bude předvedena a okomentována správná technika plaveckých způsobů kraul, znak a prsa z pohledu předchozích principů.
Ve třetí části budou prezentována základní cvičení pro rozvoj stěžejních dovedností. Tato cvičení budou konfrontována s videozáznamem, na kterém bude prezentováno chybné provedení.
Praktická část kurzu je zaměřena na vlastní zkušenost pedagogů s probranými tématy. Předpokládáme, že si učitelé vyzkouší postupy jak pro výuku správného dýcháni, tak jednotlivá cvičení pro plavecké způsoby kraul, znak a prsa. Tato vlastní zkušenost je velmi dobrá jak pro osobní zhodnocení obtížnosti každého cvičení, tak i pro to, aby byli schopni reagovat na dotazy a připomínky jejich studentů ve vlastní výuce. Zároveň předpokládáme, že tato část bude vedena formou workshopu, kde bude čas na dotazy na problémy učitelů z jejich vlastní praxe.
9 kroků k bezpečné výuce na bazénu
organizace záchranné akce, rizika
záchrana bez použití záchranného pásu – skok do neznámé vody, americký způsob narovnání, tažení, vytažení tonoucího z bazénu
vytažení tonoucího z hloubky
záchrana s použitím záchranného pásu
Základy KPR Guidelines 2010 (dospělý, dítě, tonoucí, KPR s AED)